Sidor

tisdag 16 juli 2013

Koreanska burgare #2

Förra veckan hade vi koreansk dag här hemma, då vi testade recept ur Smaker från mitt hjärta till både lunch och middag. Till lunch gjorde vi koreanska burgare. Jag hade rätt stora förväntningar, allting såg väldigt lovande ut. Vi gjorde rödkålsslaw och kimchimajonnäs på hemgjord majonnäs som tillbehör precis som man skulle (för övrigt första gången på väldigt, väldigt länge som jag misslyckades med att få ihop en majonnäs, börjar väl känna mig för säker och blir slarvig antagligen). Däremot hoppade vi över chilipotatisen man skulle ha till, kändes inte som att det behövdes till lunch.

Vi var två stycken som hjälptes åt att laga maten och det gick rätt fort, trots att det var en del pyssel med alla ingredienser till rödkålsslawen (och trots att jag fick göra två satser majonnäs). Hur smakade det då?


Nja. Det här blev ingen favorit här hemma, till skillnad från hos Erika. Inte så att det var något fel egentligen, jag tyckte mest bara att det kändes lite slätstruket, inget som stack ut. Jag hade som sagt förväntat mig mycket mer, kanske var det lite av problemet. De koreanska smakerna vägde inte upp avsaknaden av bacon och ost helt enkelt. :) Fast det ska sägas att det var en riktigt god rödkålsslaw, den gillade jag verkligen.

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar