Sidor

fredag 9 december 2011

Dåligt samvete

Usch. Jag har så dåligt samvete. Jag känner mig som en dålig kokboksklubba. Men så här ligger det till: jag är inte alls lika entusiastisk över den här boken som mina vänner.

Jag älskar junk food och snabbmat. Verkligen älskar! Men för mig handlar den här matgenren om att det ska just gå snabbt och att kvalitén ska vara lite "kvallan brallan". När jag bläddrar i den här boken känns som att alla recepten tar hundra år att göra. Hamburgare? Baka först ditt egna bröd. Gör sedan burgarna. Gör sedan dressingen. Det enda som saknas är att man ska lägga in gurkan själv och odla sin egen sallad.

Förlåt. Jag överdriver så klart.

Lite.

Med – ändå – vänlig hälsning eder
Erika

2 kommentarer:

  1. Jag måste ändå rekommendera Pulled pork. Inte alls snabblagat, erkännes (5 timmar i ugnen), men åh så gott!

    SvaraRadera
  2. Jag håller faktiskt med - därav det låga antalet provade recept från mig. Men de jag provat har varit väldigt goda och jag vill testa fler!

    SvaraRadera