Sidor

onsdag 7 mars 2012

Musslor i cider


Hej! Jag är tillbaka i matchen på ricko nu för tiden. Man skulle kunna tro att det beror på att Karin åter är i landet och att hon fått fjutt på mig. Och okej, lite är det så hehe men det främsta skälet till att jag blivit en att räkna med igen beror på att jag äntligen verkar ha blivit av med ett envist illamående ... som beror på att jag är gravid! De första månaderna har jag mått kopiöst illa och knappt kunnat äta något förutom sånt som barn gillar: typ spagetti och köttfärsås från burk.

Lotta Lundgrens kokbok fick nog tyvärr stryka på foten på grund av att jag blev illamående av att bara bläddra i den. Helt galet. Och inte helt rättvist. Men i alla fall. Igår lagade jag musslor i cider till middag och yes! vilken härlig smak det blev. Jag älskar musslor men kokar dem alltid i vitt vin annars. I Nigellas recept gör man i princip på samma sätt som när man gör moules marinière bara det att man ersätter vinet med torr cider.

Cidern gör att rätten blir sötare än vad man är van vid och det gillade jag. Mycket! Åter igen är det inte en sensationell rätt som blåser en av stolen men det är en "vanlig" rätt som får en ny twist. Me likey!

Jag har beskrivit receptet i min andra blogg om ni vill testa att laga.

//ERIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar