Sidor

måndag 25 november 2013

Apple Cardamom cake



Första receptet från Roy Fares bok United States of Cakes provat! Det blev varken cupcakes eller fudge, utan en äpple och kardemumma-kaka som såg lockande ut.
Jag var (som jag skrev sist) ansvarig för fredagsfikat på mitt jobb, så det var en bra kickstart :)

Hur var kakan? Saftig och god javisst! Men lite tråkig. Jag blev nog lite besviken. Den hade massor av ingredienser (250 gram smör!), skulle stå i ugnen i en timme och vägde typ ett ton. Kakan var väldigt saftig och har hållit sig så hela helgen (familjen har mumsat på resterna). 

Men som sagt - lite tråkig. Nästa bakverk jag provar får vara lite mer spännande - sen visst, jag hade nog inte valt den mest spännande kakan i boken, det är helt sant. Och sen måste jag nog skaffa lite mer spännande kakformar - den i boken är ju fantastisk! Julklappstips!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar