Sidor

tisdag 8 oktober 2013

Vår nya kokbok! Grön mat: vegetariskt varje dag från River Cottage

Vi har alltså redan hunnit sätta tänderna i vår nya kokbok! Valet föll denna gång på Grön mat : vegetariskt varje dag från River Cottage. Det känns som en lovande start där jag redan har hunnit laga tre recept. Jag vet inte riktigt vad som hände? Men uppenbarligen var suget efter att laga vegetariskt mycket stort hos mig.

Hemma hos oss äter vi rätt ofta vegetariskt. Det beror på att min syster är strikt vegetarian och att min bror med familj är såna där fisk-veggisar (dom äter alltså inte rött eller vitt kött). För några år sedan var även min man vegetarian, och jag hobbyveggo (eftersom jag inte kunde släppa helt taget om kött så som kallskuret). Jag har dessutom gett ut en vegetarisk kokbok! Vi har en arsenal med favoritrecept men är också i stort behov av ny inspiration. Att vi dessutom befunnit oss i en seriös köttfixering de senaste två åren (säkerligen influerad av senaste årens gi, lchf, stenåldersdieter som varit så allena rådande i trendväg) bidrar till längtan efter något annat. Efter grönsaker.

Grön mat är, vid en första anblick, en tjock bok med ma-ha-hassor av recept. Nästan för många? Efter en noggrannare genombläddring och invikningar av sidor med lockande recept blev boken desto rimligare. Nu ser jag verkligen fram mot att laga mer ur Hugh Fearnley-Whittingstalls inspirerande kokbok.

/Erika
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar