Sidor

tisdag 7 maj 2013

Nästa kokbok blir Smaker i mitt hjärta: Korea möter väst av Jennie Walldén

Alla vi tre i Kokboksklubben var eniga i beslutet om vilken nästa kokbok skulle bli. Jennie Walldén som vann Sveriges Mästerkock har precis släppt sin kokbok och det är den vi ska laga ur här näst!

Ett problem bara. Boken tycks vara helt slutsåld överallt. Trots att det står både här och där på våra internetbokhandlare att den ska finnas så har den inte nått någon av oss än. Eller? (jag frågar Elisabeth och Karin här). Jag valde att beställa den från CDON märkligt nog, men det beror på att det var det enda ställe där den fanns inne. Men efter två veckors väntan så kom övriga böcker i min beställning idag, men av Jennies kokbok syntes inte ett spår.

Vi får se hur det går. Spännande ska det bli i alla fall att se vad hon har snott ihop. Att blanda koreansk mat med svensk och italiensk mat känns onekligen som att det kan gå hur som helst.

Spännande, som sagt. Är det någon som har bläddrat i den?

1 kommentar:

  1. Nä, ingen succé än här heller. Jag framhärdar i att beställa från bokus av någon anledning. Än så länge har inte utlovad leveranstid överskridits, så jag avvaktar, tidigaste datum den kunde ha kommit var nog idag faktiskt, och med helgdagar och så kan det förmodligen dröja ända till på måndag innan den kommer, men det vore ju trist, är sugen på att komma igång.

    SvaraRadera