Sidor

torsdag 2 maj 2013

Vinägerkyckling


Men innan utvärderingen idag vill jag bara nämna vinägerkycklingen. Den som vi var menade att äta sist det skulle till att bli utvärdering. Men den träffen fick ställas in pga sjukdom.

I alla fall.

Eftersom jag redan hade köpt ingredienserna lagade jag den här kycklingen som man i princip bara kokar med en rejäl skvätt rödvinsvinäger. Och herregud vad god den blev! Både jag och min man älskar sura och syrliga maträtter. Favoritingrediensen alla kategorier är en skvätt pressad citron och att då koka en kyckling i vinäger lät oemotståndligt spännande.

Smaken var lite som att äta salt- och vinägerchips ja det vill säga tämligen intensiv. Men serveras den med kokta grönsaker så kommer det att ta ner en hel del av syran. Jag valde att göra en sallad till och det passade, i ärlighetens namn, inte så bra.

Men oavsett. En mycket god rätt igen. Ja. Jag gillar den här kokboken. Jag gör verkligen det.

/Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar