Sidor

torsdag 2 maj 2013

Tomat- och apelsinsallad

En sista rätt jag hann med att laga var tomat- och apelsinsallad, som jag har varit nyfiken på hela tiden. Salladen innehåller tomater, apelsin, svarta oliver, rödlök och en vinägrett med olivolja, vinäger, persilja och dragon. Tyvärr är det ju ingen riktig högsäsong för tomater än, samtidigt som säsongen för apelsiner har passerat, det inverkar säkert på smaken här. För den här rätten var snyggare än den var god. Det var absolut inget fel på smaken, den var mest lite... tråkig.


Lite hade den nog lyft om jag fått tag på färsk dragon också kan jag tänka mig, det fanns inte i lokala coop-butiken (det gör det aldrig) så jag fick ersätta den med torkad dragon och det blir ju inte riktigt samma sak. Det kan nästan vara värt att göra den här rätten ändå, bara för att det är så himla fint med tomaterna och apelsinerna tillsammans dock. :) Vi serverade den tillsammans med lammentrecôte och mitt gamla favoritvitlökssmör.

Nu ser jag fram emot dagens utvärderingslunch!

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar