Sidor

måndag 16 september 2013

Bulgogitacos part deux


Härom kvällen lagade jag också Jennies variant på tacos. Det är marinerad entrecote som man serverar med en mixad salsa som smakar som en kryddig gazpacho ungefär och creme fraiche som blandats med kimchi. Allt med den här rätten var jättegott. Alltså verkligen jättegott. (Förutom cremefraichegoggan men det kan vara bara jag också. Jag är inte helt ape over grape när det gäller kalla creme fraichesåser) Och på det viset tycker jag att man verkligen lyckades framställa henne i Sveriges Mästerkock också. Som att hon kunde smaker och nu har det visat sig att hon är grym på att förmedla dem också i ett recept.

Även om det fortfarande finns ett par recept som jag gärna skulle äta ur kokboken känner jag mig också klar med den. Imorgon har vi utvärdering på en koreansk restaurang. Mycket geni av oss om jag får säga det själv.

Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar