Sidor

onsdag 30 april 2014

Cannelloni med kyckling och spenat

Det känns trevligt och bra att få avsluta den här kokboksgenomgången med ett recept som jag blev riktigt nöjd med. Det här är en canneloni som fylls med sorts lite torr stuvning skulle man kunna säga bestående av kyckling och spenat. Kycklingen skulle ha kommit från resterna av en söndagsmiddag men eftersom jag inte hade några sådana valde jag att köpa en halv grillad kyckling och pilla istället. Det funkade utmärkt det med. I övrigt höll jag mig rätt fri till receptet och lät mig mer inspireras snarare än att följa slaviskt, och då blev det riktigt bra. Det blev bra på det där viset att den banne mig kvalar in på familjens rullande matschema. En vardagsklassiker med andra ord. En vardag där man har tid att laga mat cirka en timme vill säga? Men JAJA låt mig bara fortsätta att fantisera om ett sånt liv tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar