Sidor

söndag 27 april 2014

En till portugisisk fiskgryta i ugn

Det här var ett sånt där typexempel på en rätt jag aldrig hade lagt märke till om inte Erika hade testat receptet. Jag kunde överhuvudtaget inte påminna mig om att jag sett det i boken. Men när jag väl provade det blev jag positivt överraskad. Var för sig handlar det om högst ordinära ingredienser, men tillsammans blir det en rätt med fina, om än inte så högljudda, smaker.



Förutom några inledande moment, sköter den här sig själv i ugnen till största delen, precis som frittatan, alltid ett plus. Enda svårigheten med rätten var väl att den innehåller färska lagerblad, något man inte ser i varje kvartersbutik direkt, men just då råkade jag faktiskt ha en knippa hemma (p g a fått från Årstiderna), om det sen tillförde så värst mycket att de var färska vet jag inte.

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar