Sidor

torsdag 17 maj 2012

Kyckling saltimbocca

Idag har jag invigt Jamie grillar. Valde en enkel rätt att börja med, kyckling saltimbocca, d v s bacon-lindad utbankad kycklingfilé med färsk salvia. Vi serverade den med grillade cocktailtomater, grillad aubergine och färsk citron (och potatiskroketter, för barnens skull).

 
 


 Jag gillade den här rätten av flera anledningar: jag fick användning för min lilla behändiga köttklubba som jag köpte på Muji i Tokyo, det ingick bacon i rätten och den var superenkel att laga. Och så var den dessutom god. Det enda jag saknade var lite mer tips på tillbehör. Men bra start för Jamie tycker jag!


/Karin

3 kommentarer:

  1. Älskar köttklubban! Och allt annat verkade smarro. Men: ingen sås? Blev det inte lite torrt?
    Annars: heja dig Karin!

    SvaraRadera
  2. För min del räckte det med pressad citron, men David hade bea till, han vill gärna ha sin sås. :) Jag tror det hade kunnat vara fint med en italiensk tomatsås till, men orkade inte riktigt ta tag i det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men bea! Lol! Man måste ju bara älska en man som har bea till allt.

      Radera