Sidor

söndag 3 juni 2012

Jamie grillar - drinkarna

Ja jag har tyvärr varit lite frånvarande från Kokboksklubben ett tag. Detta på grund av samma sak som min kära klubbkollega Erika, en bulle i ugnen som gjort mig avig mot mat i allmänhet.

Men! När Jamie Grillar gjorde sin ankomst i brevlådan var det som att allt illamående försvann spårlöst, det här var mat i min smak. Hurra!

Så vad gjorde jag - planerade en hel kväll med boken som meny såklart.

Vi började med drinkarna. Då min man är en drinknörd som mest gillar klassiska cocktails så behövde både han och jag få lite inspiration på goda alkoholfria drinkar, och det har ju den här kokboken gott om.

Jag fick smaka på den fantastiskt Virgin Apple Mojito som innehåller mynta, sockerlag, limesaft, nypressad äppeljuice och ginger ale. Oj så gott! Säg till om ni vill ha receptet för det här är verkligen den perfekta "smutta-på-under-matlagning-drinken" eller "nej-jag-dricker-inte-bara-läsk-för-att-jag-är-gravid-drinken".

Min man och våra gäster provade på en vattenmelondrink med rom, som tyvärr fick betyget -
"som gazpacho". Dvs inte så bra i drinksammanhang. Men tummen upp för äpple-mojito alltså!

Jag lovar testa fler drinkar, för det finns massor som ser goda ut, återkommer!



1 kommentar: