Sidor

tisdag 12 juni 2012

Asiatisk vattenmelonsallad

Av någon anledning har det här inlägget blivit liggande som utkast ett bra tag. Sedan jag skrev nedanstående har Erika även skrivit ett inlägg om det i den här bloggen, det kan man läsa här

Jag blev inspirerad av Erika och kopierade hela hennes middag igår: asiatisk vattenmelonsallad från Jamie grillar, serverad med fläskkarré (som jag snabbmarinerade i soja, olja och ingefära och sen stekte, kändes inte som grillväder igår). Som vi har konstaterat flera gånger tidigare har vi nog rätt lika smak, för jag blev också väldigt förtjust i smaken på den här salladen. Den innehåller inte så himla många ingredienser egentligen, men smakerna passar så fint ihop. Gillar verkligen kombinationen av den friska vattenmelonen och den lite skarpare rädisan. Förutom dessa ingår: soja, sesamolja, vitlök, ingefära, pressad lime, sesamfrön och färsk mynta. Om du är intresserad av det exakta receptet hittar du det hos Erika.


Jag gjorde några mindre justeringar av receptet: minskade på mängden sesamolja eftersom jag tycker den smaken lätt blir för dominerande och ersatte med rapsolja, samt ersatte de rostade sesamfröna med min älskade furikakeblandning. F ö en genialisk produkt som jag använder flitigt.

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar