Sidor

fredag 20 juli 2012

Tomatmedley

Den här rätten var ännu en fullträff från Jamie grillar, det känns som att särskilt tillbehören är väldigt lyckade. Ingredienserna är rätt enkla, halloumi, olika sorters tomat, basilika, vitlök, olivolja och chilifrukt.



Man skivar halloumin tunt och steker skivorna utbredda i en stekpanna. Tanken är att de ska forma en "tallrik" till tomaterna, men riktigt så snyggt blev det inte för mig. Till detta gör man en tomatsallad (helst på tomater i lite olika färger och former, tyvärr fick jag inte tag på det, så det blev bara vanliga röda) med olivolja, finhackad chili och basilika samt en tomatdressing som kan vara en av de godaste dressingar jag smakat på länge. Man rostar tomater (jag tog körsbärstomater) och en vitlöksklyfta i ugnen och sen mixar man dem med olivolja. Fantastiskt! Ska göra om den här rätten på sensommaren då det verkligen är högsäsong för tomater.

/Karin

2 kommentarer:

  1. Men what the what?! Ännu en rätt jag missat som ju låter heeelt amazing! Gud vad glad jag är att vi har den här bloggen - tänk vad mycket god mat jag skulle missa annars :)

    SvaraRadera
  2. Ja, den här måste du prova, så himla gott!

    SvaraRadera