Sidor

söndag 9 juni 2013

Fråga om kimchi

Jag håller alltså på att göra Jennies kimchi. I receptet står det att satsen ska stå ute i rumstemperatur i två dygn för att sätta igång fermenteringen. Sen ska den "bubbla" och då ska den in i kyl för hållbarhetens skull.

När jag åkte ut till landet i torsdags hade den inte börjat bubbla (trots att det gått två dygn) och jag glömde att ställa in den i kylen.

Så nu har den alltså stått ute i rumstemperatur i ... nästan en vecka. Den bubblar inte än.

Frågan är: ska jag kasta den? Eller ska jag vänta in bubblandet? Något måste ha gått fel här eller hur?

/Erika

2 kommentarer:

  1. Mm, släng den röstar jag på. För säkerhets skull.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det jag med. Det känns inte helt fräscht att äta den eller hur? Tack för din röst :)

      Radera