Sidor

fredag 28 juni 2013

Musslor à la thai

Första receptet vi skulle testa ur nya kokboken var de thaiinspirerade musslorna. Kort kan man säga att det är en kokosmjölksoppa med musslor.
Väldigt gott!

För mig har det inte varit så krångligt att hitta ingredienser till de recept jag vill testa, jag har väl helt enkelt andra favoriter än mina bloggkollegor.
Fisksås, citrongräs och currypasta gick helt enkelt att hitta på min butik här i Hökarängen. Perfekt!

Jag och min man älskar musslor, och lagar ganska ofta moules marinee. Det är snabbt och väldigt gott, och känns lite lyxigt.
Sen älskar jag smaker som koriander, ingefära och kokosmjölk, så detta receptet blev jag med en gång sugen på att testa.
Vilken jackpot! Rätten var lite krångligare än en "vanlig" moules men väldigt gott!




1 kommentar: