Sidor

måndag 3 juni 2013

Ingredienserna igen

Nu börjar det se bättre ut på ingrediensfronten. I onsdags hade jag äntligen vägarna förbi Luntmakargatan i Stockholm där Korean food ligger. Av den mycket trevliga damen som jobbade där köpte jag koreanska glasnudlar (dangmyun), två sorters röd chilipasta (gochujang), sesampasta (ssamjang), butikens egna kimchi (win!) samt dessutom vad som verkar vara en koreansk variant av panko (alltså japanskt ströbröd).



Jag köpte rejäla förpackningar så att det ska räcka till Erika och Elisabeth också, nu måste vi bara få till någon gång då vi kan ses och byta ingredienser med varandra. Förresten så inser jag när jag nu kollade på Erikas inlägg om ingredienser att 1) jag har missat att köpa koreanskt ris (men det kanske kan funka med det japanska jag har) och 2) jag tror att Erika också har köpt gochojang redan, för den där burken ser ju väldigt bekant ut.


/Karin

1 kommentar:

  1. Gochojang har jag! Har inte smakat på den än men ser mycket fram mot det. Och. Det visade sig att den där säcken med chilipulver kanske var rimlig trots allt? Man har nämligen en deciliter !!! av den i kimchin. Wow.

    SvaraRadera