Sidor

onsdag 5 oktober 2011

Första receptet - check!

Ja då var det alltså dags för mig att testa det första receptet från den första boken vi valt ut i Kokboksklubben. Spännande!


Jag funderade länge och väl, och valde till slut Chokladmousse med olivolja, som lät som den perfekta avslutningen på min och makens mysmiddag i lördags.




Det ska tilläggas att chokladmousse är en favorit, så att jag valde just detta receptet var väl ingen direkt överraskning, men det lät spännnade med ingredienser som pastis och havssalt.



Kortfattat så levde inte moussen upp till förväntningarna. Den blev väldigt stabbig och saknade lenheten jag gillar med mousse. Vi åt inte ens upp hälften så det blev en hel burk liggandes i kylen i flera dagar efteråt.


Och om du är sugen på chokladmousse, testa detta receptet istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar