Sidor

fredag 4 januari 2013

Biff Rydberg


Till och med på självaste nyårsafton nästlade han sig in i vårt liv, han Morberg. Den traditionella menyn med oxfilé som huvudrätt fick det här året ta sig formen av en Biff Rydberg. Vilket är ännu en av mina favoriträtter som jag inte heller lagat hemma någon gång. Konstigt nog.

Hur blev den då? Den blev god, helt okej, osv. Och här har jag mitt dilemma med Morberg lagar husmanskost: det var länge sedan jag blev så inspirerad av en kokbok som den här. Jag har inte haft det minsta problem att hitta recept som jag velat prova och samtliga recept har varit enkla att laga och följa. Men smakerna har jag inte blivit jätteimponerad av faktiskt. Alltså. Visst, alla rätter vi har lagat har varit goda. Inte jättegoda men goda och jag vet inte ... ska man nöja sig med det? Det kanske man ska? För trots att jag inte hjulat eller dragit fram pom-pomsen en endaste gång fortsätter jag ändå att bläddra och läskas av kokboken. Och det måste ju betyda något. Men vad är jag inte helt säker på ännu.

2 kommentarer:

  1. Mm, jag kan nog hålla med lite grann. Biff Rydberg har jag också tänkt testa, för det är en av mina favoriträtter också. :) Har gjort det själv nån gång, men det jag minns mest av det var att det tog en sån himla tid att steka potatisen. :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med precis! Många recept som jag vill testa, och har testat flera, men i många fall har jag testat andra som är bättre... Intressant för oss att ta upp i utvärderingen!

    SvaraRadera