Sidor

torsdag 3 januari 2013

Korv stroganoff #2

Idag har jag också testat Morbergs Korv stroganoff. Till skillnad från Erika gillar jag korv stroganoff, det är kanske inte en favoriträtt men vi gör det hyfsat ofta. Det går snabbt att göra, smakar rätt bra (särskilt sen jag började med att ha i fransk senap, vitlök och citron i såsen) och barnen äter det också. Mycket mer än så begär jag inte av en rätt... (fast jo, det gör jag nog egentligen).

Hur som helst. Morbergs variant hade varierad framgång hemma hos oss. Maken gav den 5 av 5 möjliga (för att vara en stroganoff), jag tyckte själv om den medan barnen inte alls var särskilt förtjusta eftersom den helt enkelt var för stark för dem. Vilket var helt oväntat för mig. Men det var kanske den stora mängden paprikapulver som gjorde det? Tillsammans med kumminfröna gav det i alla fall en riktigt god, lite bitig smak.


Jag gillade också att Morberg använder en blandning av visgrädde och mjölk (eller kaffegrädde) samt köttbuljong, det blev mycket bättre än att bara använda vispgrädde vilket jag har gjort hittills. Morberg understryker också hur viktigt det är med bra falukorv, vi köpte Sorunda falukorv, med 68% kött och den tycker jag är bra i alla fall. Vet inte om Morberg skulle godkänna den. Men det ser ju inte direkt snyggt ut, det känner jag är lite tråkigt med många av de här rätterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar