Sidor

måndag 14 januari 2013

Falukorv i ugn #2

Jag gillar verkligen den här boken, och har nu börjat rekommendera den för alla jag träffar. Egentligen så är det väl inga världsomvälvande nyheter direkt han skriver den där Morberg. Jag skulle nog sammanfatta det med att allt blir godare med lite extra smör, grädde och salt :)

Vi testade hans version av falukorv i ugn och det var inga direkta konstigheter förutom att man skulle använda fransk senap istället för vanlig svensk.
Min svärmor tyckte boken hade lite för många recept på rätter som kändes självklara, och i detta fallet håller jag med.
Den här bokens starka sida är att den påminner oss om de där gamla standardrätterna som vi glömt eller förkastat för att de inte smakat just då eller i det utförandet.

Fråga-hur tar man bild på falukorv så att det ser gott ut? ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar