Sidor

lördag 26 november 2011

Risgrynsgröt

Jag har också provat ett recept i Julkokboken, vår bonuskokbok. Det kanske inte låter så märkvärdigt, det finns säkert många som kan koka risgrynsgröt helt ur minnet, med ena handen bakbunden. Nu är jag inte en av de människorna, jag har faktiskt aldrig gjort risgrynsgröt i hela mitt liv. Det visade sig dock vara superlätt och provsmakningen föll också väl ut. Sparar den dock till imorgon bitti, då blir det adventsfrukost. Tänker mig att jag ska äta den med apelsinklyftor, kanel och kanske en gnutta råsocker.


Och efter frukosten kan jag konstatera att den smakade bra, men var lite för fast. Hade säkert vara bättre att äta den nygjord, men så tidigt ville jag inte gå upp.

/Karin

3 kommentarer:

  1. Åh vilken fin adventsfrukost! ÅH!

    SvaraRadera
  2. Mäh hörru - jag trodde du hade småbarn. Hur får ni till sådär fina och lugna frukostar?

    SvaraRadera
  3. Ja men det går faktiskt ganska bra, inte alltid, men ofta. Vet inte hur vi gör. :) Vi körde en repris idag på tredje advent, och nu blandade jag lite mjölk i gröten när jag värmde den, då fick den bättre konsistens.

    SvaraRadera