Sidor

måndag 30 december 2013

Några tankar om December samt grönkålschips

Gudars. Jag sitter och bläddrar i den här Decemberkokboken och inser några saker:
1. Oj! Vad många saker jag har testat ur den här kokboken. Tretton stycken hittills. (Som grönkålschips! som blev en salt, frasig och härlig sak som vi tryckte i oss stående vid diskbänken amen typ) och 2. Wow! Vad många fler saker jag skulle vilja testa. (Till exempel: Italiensk kycklingleverpastej, Jens julpastej, Confiterat fläsklägg, Revbensspjäll och Inkokta clementiner).

Jag har verkligen tagit åt mig av kokboksförfattarnas syfte: jag har lagat saker för glöggkvällarna och för julbordet, jag har hittat drycker och godis som jag velat göra. Dessutom lagade jag en rätt idag gjord på julbordsrester (återkommer snart med detta recept) och vi kommer att laga en förrätt till morgondagens nyårsmeny. Det här har helt klart varit en julkokbok som gjord för mig och min familj.

/Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar