Sidor

måndag 23 juni 2014

Cream soda

Förr eller senare skulle det väl hända? Det här att jag skulle göra ett recept som inte alls föll mig i smaken. Igår gjorde jag cream soda som är en slags amerikans sockerdricka där man karamelliserar 5 dl socker som man sedan kokar ihop med 5 dl vatten och 1 vaniljstång. Efter att sockersyrupen svalnat adderade man dessutom 1 dl färskpressad citronjuice för att balansera upp sötman. För att få en soda av det hela blandade man så syrupen med bubbelvatten men yikes! vad det det inte var gott det där.

Kanske var det jag som brände sockret en aning vid karamelliseringen eller så var det helt enkelt så att den kvalmiga vaniljiga sockerbomben inte passade mig och mina smaklökar. Någon annan får gärna testa och berätta vad de tyckte.

/Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar