Sidor

onsdag 20 augusti 2014

Dipp: Hot paprika och Sourcream & onion

Jag älskar att dippa. Man skulle kanske till och med kunna säga att jag är en dipperson. Jag har provat det mesta i dippväg men kommer alltid tillbaka till Estrellas Holiday Dip som jag tycker är helt överlägsen allt. Kanske är det på grund av att jag är så sablarns inkörd på den där fabriksdippen som jag bara blev måttligt imponerad i de här hemmagjorda varianterna från kokboken? På pappret låter det gott men när det var dags att dippa var den ena för stark (hot paprika) och den andra för sur/syrlig (sourcream and onion). De passade inte heller ihop med chipsen jag köpt: lättsaltade ekologiska från ica och om de inte passar till the basic så undrar jag till vad de passar? Nu kan det mycket väl vara bara jag. Så hey! testa! Det känns ändå så sjukarns mycket bättre att göra dipen från grunden än från någon himla orange påse. Egentligen.

Hot paprika dipp: 1 dl gräddfil, 1 dl kvarg, 1 tsk rökt paprikapulver, 2 krm chiliflakes, 1 tsk lökpulver och 1/2 tsk salt.

Sourcream and onion dipp: 1 dl gräddfil, 1 dl kvarg, 1 tsk torkad persilja, 1 tsk lökpulver, 1 1/2 krm citronsyra och 1/2 tsk salt.

/Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar