Sidor

onsdag 6 augusti 2014

Minty ice tea #2

Uppenbarligen upprepar jag mest de recept som Erika har testat, inga konstigheter där, vi brukar ju fastna för samma rätter. Det vanliga receptet på iste som finns i Soda, lemonad och snacks, har jag gjort ett flertal gånger den här sommaren, men jag tänkte att jag även skulle testa den här varianten med grönt te och mynta. I receptet rekommenderas det att man ska använda ett grönt Earl grey, men jag körde på det gröna te jag hade hemma, vilket råkade bli en variant med hallon och gojibär (från hallongarden.se) och det funkade bättre än jag hade väntat mig. Av vad jag kan utläsa av receptet verkar det som att man ska låta tebladen vara kvar när man mixar teet tillsammans med myntan, men det kändes lite konstigt för mig, så jag silade bort det först. Resultatet blev riktigt bra, vi hade gäster som fick smaka också, och alla, stora som små, uppskattade det här isteet. Det här är en sak jag verkligen uppskattar med den här boken, att det finns så många recept i den som även mina barn gillar, det brukar tyvärr inte vara fallet.

Klassiskt iste på svart Earl grey och med citron förblir min favorit, men det här funkar bra när jag vill ha omväxling. Här har Erika skrivit om hur man gör Minty ice tea.

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar