Sidor

tisdag 4 februari 2014

Oreo Cake Pops

Som en sista suck från Roy Fares-boken United States of Cakes kom vi då till de där cake popsen. Jag har länge velat prova att göra såna, men det har bara känts lite onödigt på nåt vis.
Kaka på pinne liksom? Hur kul kan det vara? Är det inte lite onödigt jobb för en kaka med choklad på?
Och ja - det är det nog. Men gott :)

Som första recept valde jag att gör Roys recept på Oreo Cake Pops. Man tar helt enkelt Oreos direkt från paketen, mixar i matberedare, blandar smulet med färskost, gör bollar, sticker en pinne i bollen och doppar bollen i vit choklad. Lätt som en plätt! Och gott!

Jag har fått blodad tand och vill testa fler sorter!

PS. Är det nu man bygger nån slags "torka-cakepops-ställning" hemma? För det tyckte jag var lite krångligt. Och så använde jag tjocka sugrör från Lagerhaus istället för kakpinnar för jag hittade inga. DS.





1 kommentar: